090121

Nu har jag äntligen lyckas slita mig från jobbet en liten stund. Herre gud! Min morgon har varit helt kaotisk!
Det börjar med att jag har 10 patienter varav 3 ska ner för att opereras idag, det låter ju enkelt och skönt, men problemet är att alla ska duscha innan de ska ner. Samt att 2 av dem skulle först skrubbas med en speciel svamp som heter descutan, den är bakterie dödande. Som tur är så klarade en pat av att duscha själv. Men sen har jag två patienter en född 21 och en född 19. HALLÅ LIXOM! Samt att 7 ska ha frukost och alla 10 ska tempas. Sen mitt upp i allt ska man hinna gå rond för att veta vad som kommer hända i framtiden med patienterna + att då får man en massa nya arbetsuppgifter.
Men som sagt, NU har jag kommit ifatt och kan pusta ut en liten stund.

Jag har vääärldens träningsvärk! Igår tränade jag tillsammans med pappa innan jobbet. Självklart så glömde jag strescha triceps och ryggen. Känner mig som en gammal dam =/ Men ändå helt okej för att träna idag igen ;)
Jag har kommit in i värsta perioden nu då jag bara vill träna och äta bra =) känns hur underbart som helst. Jag är inte alls lika beroende av godis längre som jag var förut. Tidigare kunde vi ha godispåsar hemma varje dag. Men nu har vi det bara på helgen och då är de inte alls i närheten lika stora som det kunde vara förut. Jag tycker att jag och mina föräldrar har blivit jätte duktiga faktiskt.

Nej nu måste jag gå. Leena vill låna datorn =)

<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0