Lördag :)

Igår hade jag upp körning i Gävle. Jag tänker inte säga hur det fick förrän jag berättar du hela dagen gick till, eftersom att så många inte fattar varför jag körde upp i gävle av alla ställen. Men såhär gick det till iaf =)

Allt började med att Jocke (min körlärare) skulle boka en uppkörning till mig, så han ringde men det visade sig att det inte fanns en enda tid förrän i november och så länge ville jag verkligen inte vänta. Så då berättade Jocke att bilskolan arrangerar uppkörningar i Gävle. Så han berättade lite om det och det skulle gå till så att man är några elever som övningskör upp till Gävle tillsammans med en av Jocke, Henke eller Tom (de är alla körlärare) för att sen vara där en hel dag så att alla får köra upp. Jag tyckte väl att det lät som en bra idé så jag anmälde mig för att köra upp den 8 September.
Men sen veckan innan så ringde Jocke och berättade att på något sätt så hade min körtid försvunnits, så jag fick boka om uppkörningen och körde fredagen som kom istället, alltså den 12de. men det passade bara bra för mig eftersom att jag precis då hade fått halsfluss och mådde riktigt dåligt.
Så i torsdags hade jag och jocke en lektion då vi gick igenom allt som jag skulle behöva kunna, inre och yttre kontroll, backa runt ett hörn osv.
Sen blev det fredag, gick upp kl 5 på morgonen bara för att kunna koka lite kaffe och äta frukost. tjugo över 6 är jag i brommaplan och träffar upp Jocke och den andra tjejer som hette Natali. Sätter oss i bilen, Jocke kör och åker iväg. När vi har kommit fram till Dragon City eller va det nu heter, typ 3 mil från gävle så tar Natali över ratten. Natali hade nämligen körtid kl 9. Vi kommer fram till Gävle vid kvar över 8, tar en tripp runt i stan för att bekanta oss lite sen kör vi till vägverket. Natali var otroligt nervös, och det förstod jag verkligen. Det var hennes första uppkörning så den är ju lite extra pirrig eftersom att man inte riktigt vet hur det går till osv. Natali kör iväg så jag och Jocke tar en promenad runt i Gävle för att se va det är för slags stad och om det fanns något roligt att göra. Vi upptäckte att Gävle inte är så jätte mkt att hurra för så vi gick tillbaka till vägverket, då hade Natali kommit tillbaka och satti bilen och pratade med henne hon körde upp med. Det visade sig att Natali inte klarade uppkörningen, men hon hade nästan känt det på sig innan sa hon. Det hon missade var att backa runt ett hörn, det var bara det. Jag tycker att ibland att det är lite för töntiga grejer som gör så att man missar. Men hon verkade ändå nöjd, så det var lugnt.
Så, nu var det 4 timmar kvar tills jag skulle köra. Jag hade min tid kl 14 och det fanns ingen tidigare. Vi gick in i Gallerian Nian som var den största gallerian i Gävle. Vi satte oss på ett fik och åt lite frukost, kollade lite i affärer, men det fanns ingen speciellt. Då kom jag och jocke på att vi hade sett ett bowlingställe när vi tog promenaden, så vi traskade dit och spelade i en timme. Det var otroligt roligt att se Jocke så avslappnad och bekväm. Att inte bara se honom i bilen. När vi blev klara så var klockan typ 12, jocke var tvungen att springa iväg en stund så jag och Natali gick själv omkring i stan och hoppade sen in på Donken så jag kunde köpa min en liten hamburgare som jag kunde äta innan jag skulle köra. Det var inte mkt av den som kom in ska jag säga, jag var så otroligt nervös att jag mådde illa. Sen vid 13 så övningskörde jag lite med jocke och natali, tränade på att backa runt ett hörn och lite till. Sen blev klockan 14 väldigt snabbt och jag satt i bilen med min gubbe som skulle bedömma mig. Jätte trevlig var han. Börjar köra och det går jätte bra hela tiden, sen kom den stora prövningen och det var att backa runt ett hörn och det gick helt perfekt! Så stolt över mig själv. Kommer tillbaka till vägverket, parkerade bilen och jag trodde att jag skulle svimma! Men sen sa han det bästa jag har hört i hela mitt liv. JAG HAR FÅTT KÖRKORT!!!! så det blev tredje gången gilt för mig!
Jag är så otroligt lycklig!!!

Så där gick underbara dag till!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Grattis gumman!!

2008-09-14 @ 20:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0