R 84

Så heter avdelningen som jag jobbar på just nu i denna sekund. Det kommer kännas otroligt sorligt och tråkigt att lämna den här avdelningen samt R82. Det är de avdelningar jag pendlar mellan när jag jobbar. i Sommras jobbade jag mest på 82an, men nu var det ett bra tag sen jag var där faktiskt.  Nä som sagt, det kommer bli sorligt när jag måste sluta här. Har ju fått ett nytt jobb på Karolinska Solna, ett minst 6 månaders vikariat. Det känns jätte skönt att äntligen få ett "fast" jobb. För det går inte att bara leva som timmis. Om jag vill flytta hemifrån som jag planerar att göra måste jag ha en fast inkomst. Utan fast inkomst så får man ingen lägenhet. Det jag hade hoppats på var att kanske skulle kunna få ett vikariat här, på 84an eller 82an eftersom att det är typ nu som jag känner att jag verkligen har kommit in i gänget. Jag vet hur jag ska lösa de flesta situationer osv. Visst, jag kommer antagligen älska min nya avdelning på Solna lika mkt som jag älskar de här avdelningarna, men nu känns det riktigt riktigt tråkigt och ledsamt faktiskt.

Just nu pratar jag men min gamla kompis Simon på msn. Han bor ju på Gotland och pluggar för att bli som jag ;) Uska alltså! Han ska ha sin praktik på Karolinska Solna (antagligen) det blir ju jätte kul för mig! Då kan jag tracka honom lite ;) hihihihi...

Just nu skulle jag bara vilja ligga i krilles säng och mysa in mig i honom. Jag orkar inte jobba längre. Att jobba natt tar verkligen på kroppen.. Har ju skrivit det förut, men jag får extremt ont i benen och absolut knäna! det känns som att någon sätter knivar i dem hela tiden =S jag fattar inte hur de som bara jobbar natt klarar av det här. Eller är det jag som är värsta mesen??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0