Tänk positivt!

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera min blogg och egentligen ´har jag ingen bra ursäkt. Men jag tänkte ändå använda mig av att jag inte har så mkt tid att sitta vid datorn ihuvudtaget nu när jag har mitt nya jobb. Det tar otroligt mkt kraft och tid ifrån min vardag.
Tänkte iaf skriva lite hur det är osv.
Jag har ju fått jobb på en urologavdelning på Karolinska i Solna, A25b om det ska vara exakt.
Jag började där den 3 november och jag känner redan nu att jag kommer passa in där jätte bra. Alla är verkligen jätte snälla och det känns jätte bra faktiskt. Jag tror att det kommer bli jätte bra. Otroligt mkt nya grejer jag måste lära mig. Massa nya latinska ord osv osv. Men men, så är det väl på alla nya jobb va?

Min syster Sara har visat en blogg för mig som jag tycker att alla ska läsa faktiskt. Genom den bloggen har jag lärt mig att inte ta något för givet. www.jagefrisk.blogg.se . Det är en tjej som är 20 år som har drabbats av en jätte allvarlig cancer. Hon och alla andra trodde verkligen att hon skulle överleva. Men tyvärr nog så dog hon den 15 september 2008 efter att ha varit sjuk i 1 år. Jag vet inte ens vad jag ska säga om saken. Hon var en otroligt modig tjej som verkligen trodde på sig själv och trodde att hon skulle klara av sjukdomen. Det känns så otroligt sjukt att en tjej som bara är ett år äldre än mig drabbas av en sån här otroligt hemsk sjukdom. Det skulle lika gärna kunnat vara Jag eller någon av mina kompisar. Jag kan inte ens föreställa mig hur otroligt hemskt det skulle vara att förlora någon av mina kompisar eller familjemedlemmar. Utan dem är jag ju inget alls!

Så till alla mina underbara kompisar och familjemedlemmar! Jag vet att jag har otroligt svårt att visa känslor vid vissa tillfällen, men ni måste bara veta att jag älskar er och ni betyder så otroligt mkt för mig!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0