Kämpar på.

Jag är en kämpe. Jag har gått till jobbet även fast jag knappt kan prata, jag kan inte andas genom näsan och jag får hostattacker var 10 minut.
En normal person med ett annat jobb skulle nog ha stannat hemma. Jag skulle väldigt gärna oxå stannat hemma, men det är så sjuuuukt jävla dyrt att vara sjuk att jag inte känner att jag kan stanna hemma. Får ångest bara jag tänker på det.
Varför ska det vara så dyrt att vara sjuk? Det är ju inte direkt att man kan rå för att man får världens förkylning eller feber. Så varför ska det vara så dyrt för? Varje normal person blir ju sjuk några gånger per år, ska man gå till jobbet ändå och smitta ner andra eller ska man förlora en massa pengar?! Vad tycker ni? Jag tycker att det är helt sinnessjuk!!

Jag hoppas att jag klarar mig genom dagen, för ikväll ska jag hem till min moster som fyllde 60 i tisdags. Hon ska ha öppethus ikväll för en massa personer.
- Hej, jag heter elin och jag kommer smitta ner er alla med en äckligförkylning.
Så känner jag! Jag dör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0