Torpis vecka 34

Lite kortfattat om torpis vecka 34:

Vi kommer till skolan kl 11 i måndags, pratar lite med lärarna och såg de nya eleverna. Fy satan va många de är!  Sen vid 15 så avgår bussen mot Torpshammar City. Vi kommer väl fram vid ca 22. Lastar av bussen, väljer rum och går upp för att samlas och pratas uppe i lektionsalen. Sen är de kvällsfika och sen slocka i sängen. 
    Tisdagen börjar med att vi har lektioner uppe i lektionsalen, kl 12 kommer bussen för att åka till "city" för att äta lunch. sen tillbaka och ha lite mer lektioner. Kommer inte ihåg vad vi gjorde på kvällen :P
    På torsdagen hade vi lektion halva dagen för att på eftermiddagen ha övningar. Jag började med att vara markör den dagen. Markör betyder att man är "skadad" så att de som leker sjukvårdare har något att träna på. Så jag hade akuta buksmärtor, så jag låg och jämrade mig över mina smärtor. Hela grejen var att de skulle komma på att jag hade fel påå blindtarmen, alla klararde de =) På kvällen kom några andra elever från ett annat räddningsprogram och grillade tillsammans med oss. de va 44 st. Jätte trevligt =)
    På fredagen hade vi övningar även då. Men då var jag sjukvårdare, och fick "plåstra" om andra markörer, samt prata i radio. Det gick väldigt bra, tycker jag. Sen efter lunch tror jag de va så kom en räddningshelikopter för att visa hur de gör när man räddar folk från vattnet. Fast innan de han rädda snubben som vi hade lagt i vattnet så fick de ett larm och flög iväg lika snabbt som de kom. lite segt. Sen 15 minuter senare kommer de tillbaka och vi får se en vattenlivräddning =) sen landade helikoptern och de flög grus och sand överallt och vi fick senare spana in i helikoptern. Mkt kul. Men sen märkte jag att jag hade sand ta-mig-fan överallt! tom innanför underkläderna. förstod verkligen inte hur de hamnade där. =/

Men de va en väldigt lyckad vecka!



image58
Ute på promenad i hettan


image59
flamsiga små tjejer

image61
Min roliga inbakade fläta :)


image63
Söta nattis <3

image64
Kopplade EKG på mig =)

image65
Amanda Evelina och Jag =)

image66
Grillkvällen =) med några av instruktörerna i bakrunden..

image67
Jenny och jag på övningen =)

image68
Helikoptern in action =D

image69
Jasmine Inpressad i "hatthyllan" på bussen på väg hem =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0